Een dood dier, wat nu?

Foto Annemarie van DiepenbeekWe komen ze allemaal weleens tegen: zieke en dode dieren. Vaak is er niets aan de hand, het hoort nu eenmaal bij de natuur.

Soms zit er meer achter deze waarneming en is sterfte het gevolg van vergiftiging of een epidemie. We vragen u waarnemingen van dode of zieke dieren onder bijzondere omstandigheden of vreemde uiterlijke kenmerken altijd door te geven.

Eén van de epidemiën die onder onze amfibieën heerst is de amfibieschimmel. Wij doen hier onderzoek naar en u kunt ons hierbij helpen.

Ook de gewone sterfgevallen kunnen een wetenschappelijk doel dienen en gebruikt worden voor de DNA-Database die met het DNA-Barcoding project wordt aangelegd.

Kijk voor meer informatie ook eens bij ons onderzoek of neem contact op met Annemarieke Spitzen (a.spitzen@ravon.nl) of via ziektes@ravon.nl

Bij zieke, dode of stervende SALAMANDERS neemt u alstublieft altijd contact met ons op. Dat kan via het contactformuliertelefoon of email.