Genetica in amfibieën, reptielen en vissen

Genetica (DNA) zal in de nabije toekomst een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het natuurbehoud. Genetische variatie in populaties is de basis voor biodiversiteit in een ecosysteem en binnen soorten. Wanneer de habitat van een bedreigde soort geschikt is maar de soort zelf lijdt onder genetische erosie of een populatie uit oude dieren bestaat en er geen succesvolle voortplanting is of uitwisseling van genen dan is de kans groot dat de aanwezigheid van een geschikt habitat alleen niet meer voldoet om een soort uit het dal te krijgen en een populatie uiteindelijk uitsterft. Daarom is het belangrijk meer inzicht te krijgen in de genetische samenstelling van populaties in Nederland maar ook lokaal van ernstig bedreigde soorten.

Stageonderwerpen:

• Er zijn op dit moment geen stageonderwerpen over genetica.

Stage formulier

Als je geïnteresseerd bent in het volgen van een stage bij RAVON of vragen hebt over één van de onderwerpen kun je contact opnemen met onze stagecoördinator door onderstaand formulier volledig in te vullen en te verzenden!

* Required